Messe

Fornøyde arrangører på Hellerudsletta: 14.000 besøkte Hyttemessen 2015

- Hyttemessen 2015 går utvilsomt over i historien som en av vellykkede, erklærer de to messearrangørene Per Levik og Tore Bjørnstad dagen derpå. Også søndag var tilstrømningen gledelig stor, noe som brakte det samlede besøket opp i 14.000.

- Det er et kraftig hopp opp fra de i overkant 10.000 vi hadde i fjor vår. Høyt besøkstall er alltid hyggelig, men vel så viktig er det at vi jevnt over hadde et svært interessert publikum, som ga seg god tid og var opptatt av å høre hva utstillerne hadde å fortelle, sier Levik og Bjørnstad.

Hovedarena for destinasjonene

Hyttemessen er for mange et sted for eksponering og kundekontakt, hvor resultatene først kommer etter messen – kanskje endog lang tid etter.

- Tilbakemeldingene fra tomteutviklere og andre i utstillergruppen som arbeider på det mer langsiktige planet, var gjennomgående positive under alle messedagene. Dessuten markedsførte destinasjonene seg svært godt under denne hyttemessen. Det er hyggelig å notere at de så klart tilkjennegir at Hyttemessen er en hovedarena når de skal profilere seg overfor det store publikumet på det sentrale østland.

Begeistrede produktselgere

- De fleste «produktselgerne» har rett ut sagt vært over seg av begeistring for årets messe. Direktesalget har vært til dels formidabelt, og mange dro fra Hellerudsletta med flust av ordrer og avtaler som skal effektueres den nærmeste tida, forteller de.

Mange er allerede klar for høstens messe 4.-6. september. Det kan det se ut til at arrangøren, Hyttemessen AS, overgår fjorårets både hva deltakere og utstillerareal angår.