IMG_1281

- Hyttemarkedet vokser, da må vi være på Hyttemessen

Hyttemessen på Hellerudsletta åpnet i formiddag med god tilstrømning. – Torsdag er aldri noen toppdag, men enkelte utstillere melder likevel om knallstart, sier Tore Bjørnstad i Hyttemessen. 

På Hyttemessen stiller ledende aktører i bransjen med sine fremste eksperter. Jotun er blant deme.  På den kjente malingsprodusentens stand er selv produktutviklerne til stede.

 

IMG_1281
Jotun er blant selskapene som i disse dager satser kraftig på Hyttemessen på Hellerudsletta . På åpningsdagen mønstret malingsgiganten med dette mannskapet på standen. Fra venstre Tom Arne Simonsen, Jan Kirkegaard, Trond Borgen, Astrid L. Aas, Mary-Ann Gustavsen, Rolf Henning Haldorsen, Gerd L. Hagen og Kjell Ivar Kristiansen.

Vekst på alle områder

Brand manager for Trebitt, Gerd L. Hagen, er ikke i tvil om betydningen av å være med på Hyttemessen.

- Hyttemarkedet vokser, og da er dette det rette stedet å være, sier Hagen. Hele 27 Jotun-medarbeidere er på plass for å betjene publikum under de fire messedagene. Salget øker på alle områder i hyttemarkedet, forteller Hagen.

- Hva vil du si om trendene?

- Det kan publikum se og høre om her på standen vår. Vi er også så frimodige at vi sier at det er vi i Jotun som skaper trendene.  Vi er globale og kartlegger og analyserer alle bevegelser i vår sektor. Resultatet av denne speidingen ligger til grunn for de produktene vi skaper.

Hun legger til at sukessproduktet for tida er penselmalingen Lady supreme Finish.

Toalettløsninger er alltid ”hot”

Produktbredden er som vanlig bred på Hyttemessen.  Men et produktområde går alltid ”seirende ut” når det er snakk om publikumsinteresse: Hyttefolk med enkle hytte jakter på nye toalettløsninger. Det viste seg allerede på messens første dag.

- Fortsatt er en stor del av hyttene her til lands av det enkle slaget, hytter som er bygget på 1960 og 1970-tallet . Eierne av disse hyttene har til alle tider sett seg rundt etter noe mer komfortabelt enn den tradisjonelle utedoen. Produktutviklerne har underveis gjort sitt for å imøtekomme de trengenes behov. Det viser de også på denne messen, sier Bjørnstad.

Forbrenningstoaletter er i vinden som aldri før, og Cinderella hadde noe som lignet en pangstart med sine produkter i går. Hyttetorget har lansert nye toalettløsninger på messene så å si hvert eneste år. Dette året er ikke noe unntak.

- Vi bringer med oss Aqua Green, et vanntoalett som så å si bygges oppå et tradisjonelt komposteringstoalett, forteller Hyttetorget-gründer Gunnar Larsen til Hytteavisen. Han tror løsningen som samlet koster rundt 14.000 kroner, vil passe mange med eldre hytter uten innlagt vann.

Hyttemessen er åpen til søndag ettermiddag.